Projekt diplomka

Mám jednu kamarádku. Když je na vážkách před důležitým životním rozhodnutím, vybere si tu bláznivější variantu a ještě, než je o ní pevně přesvědčena, řekne všem kamarádům a známým, že do ní pude. A potom už nemůže couvnout, i kdyby si to náhodou rozmyslela. Evičce to docela funguje. Podobnou metodou se ocitla na rok v Jižní Americe, odkud pěkně bloguje

Vyhnutí se veřejnému opovržení nebo jen přirozená tendence naplňovat představy okolí o tom, jaký bych měl být, mohou být velmi silnými pobídkami k tomu něco činit či nečinit. A můžete se jim vystavit dobrovolně.

Slyšel jsem o chlápkovi, který se zavázal měsíc nedělat nic zdraví škodlivého (včetně sledování televize, jezení krekrů nebo pití kafe se smetanou) pod trestem toho, že dá 750 dolerů osobě, kterou opravdu nemá rád. V jeho případě Oprah Winfrey. Vypsal šek a dal ho svému nejlepšímu kamarádovi s jasným pokynem: pokud poruším cokoliv z toho, co jsem si předsevzal, okamžitě ho pošleš Oprah. Pokaždé, když byl Adam v pokušení dát si pivko a sednou s ním do gauče, představil si, jak si Oprah kupuje za jeho tvrdě vydělané peníze další zcela nepotřebný pár bot. A to ho udrželo v latě.

Nechat nad sebou dozorovat dav není v dnešní době sociálních sítí a chytrých telefonů nic složitého. A může to přinášet ovoce.

Projekt diplomka

Už bych vážně měl začít psát diplomku. Tak tohle si říkám už od ledna a zatím nemám ani písmenko. Ne, že bych byl líný člověk, či že bych přespříliš prokrastinoval. Jenže nejdřív jsem se musel postarat, aby se Prezentiáda řádně rozběhla, pak jsem opět neodolal zapsat si spoustu zajímavých kurzů v jarním semestru, přestože kreditů už mám plnou zadnici, MUSEL jsem si zaletět do Indie, přihlásil se do několika výběrových řízení na stáže a nakonec jsem si k tomu vymyslel nový projekt SCG akademie a ještě se stal jeho výkonným vedoucím.

A tak zatímco spolužáci diplomky už víceméně finišují, já začínám. Čas do odevzdání: 52 dní.


Jak by řekl můj spolubydla z drsného Havířova, je na čase dát se do kupy. Takže dokud neodevzdám:

- práce na projektech mimo diplomku jen po osmé hodině večerní
- každý den budíček nejpozději v sedm a ještě před snídaní si jít zaběhat
- žádné party, ožíračky a jiné světské radovánky
- žádný Facebook a Twitter (samozřejmě mluvím o desktop verzích, mobilní bych si nezakázal ;) mezi desátou ranní a osmou večerní
- do postele nejpozději ve dvanáct

A kdo na to dohlédne? Internetová veřejnost.

Tímto startuji projekt diplomka.

Pokud mě kdokoliv uvidí porušovat výše uvedená předsevzetí nebo pokud do 22.5. neodevzdám diplomovou práci, doufám, že mě vystavíte veřejné hanbě a pranýřování. 

Krom toho vypisuju soutěž.

Posílejte mi návrhy na trest, který mě stihne, pokud to nezváldnu (pište na Twitter, na Facebook, sem do komentů, na Gmail). Za týden návrhy seberu a na Facebooku nechám hlasovat o vítězi. 

Můj pokrok můžete každý den sledovat na Instagramu, kde každé ráno uvedu základní statistiky a otázku dne. Dále zavedu hastag #ProjektDiplomka. No a hlavně můžete sledovat mou diplomku ve veřejném Google dokumentu.


Nástěnku už jsem si odbordelil, takže hurá na to. Vyberte mi pořádný trest!


Štítky: , , ,